2015 - en sammanfattning

Vi strukturerade människor gillar listor och sammanställningar. Så här kommer 2015 i familjen Bergstrands liv. :-)

Vårt år börjar alltid med en födelsedag. Nu när 5-årsdagen närmar sig med stormsteg är det nästan konstigt att Levi blev 4 år 1 januari 2014. En liten kille som har blivit väldigt stor och förståndig (nåja) det här året.

I januari var det galet fin is i Knivsta. Vi hade fantastiska dagar på Walloxen och isen var så blank att man såg några döda infrusna fiskar till och med!


I februari åkte vi till Säfsen och lärde alla barn att åka slalom. Det var så roligt att vi kommer att köra en favorit i repris 2016. Nästan bättre med slalom än utland!


I mars bytte jag jobb - vilket otroligt bra beslut! Jag fick en och en halv veckas ledighet mellan det gamla och nya jobbet och då passade jag och Levi på att åka till Kåbdalis med familjen Johansson. Jag njöt av skidåkning både på längden och tvären. Levi njöt mest av mormor och morfars sällskap och all snö!


I april blev det varmt och vi flyttade ut matplatsen till altanen.


I maj hälsade mamma/mormor/svärmor på och vi firade mig med brunch tillsammans med farmor och Björn inne i Stockholm. Sedan lekte vi lite i en närliggande lekpark. Det var I N T E en varm och skön dag.


I juni hade vi gäster på midsommarafton och jag fick chansen att utöva något av det jag gillar bäst - bakning! Min tårta med oroebotten blev inte bara tjusig, utan även god. 


I juli firade jag och Per 10-årig bröllopsdag! Fantastiskt att man inte blir mer less på att leva med samma människa i 17 år. ;-) Per byggde och vi målade också ett plank. Vädrets makter gjorde sitt bästa för att motarbeta oss. Det regnade även V A R J E dag under vår semester, om än inte hela tiden.


Mamma/mormor/svärmor samt pappa/morfar/svärfar kom och hälsade och vaktade barnen i en vecka och en helg. Jag och Per åkte på cykelsemester till Öland för att fira bröllopsdagen. Vilken utmärkt plan! Vi hade till och med sol 2/3 dagar. :-) Vi cyklade 7 mil, åt gott och bodde bra samt hann med lite kulturhistoria på vägen. 


I september sprang jag och Elliot 1 mil, "Glädjeruset", som delvis anordnades av mitt företag "God Assistans". Så roligt och så otroligt bra prestation av både mor och son! 


Elina och hennes bästis Natalia förenade nytta med nöje och började baka och sälja sin bakverk lokalt. Alla pengar skänktes till Rädda Barnen. Här fick de en egen försäljningsplats på "Glädjeruset". Totalt samlade de in 6000 kronor och hamnade i UNT! Bästa ungarna!


I oktober hade vi tack och lov bokat en resa. Eftersom våra D-vitamindepåer var helt uttömda efter en lång vinter och en regnig sommar så behövde vi påfyllning! Vi åkte med vänner och farmor och Björn till Antalya. Vi har duktiga vänner som hade bokat in oss på ett helt fantastiskt hotell. Vi njöt av sol och bad och behövde bara en kortare tur till sjukhus med ambulans när Elliot voltade och landade illa på en poolkant.


I november gick vi bus-eller-godis med barnen en dag för tidigt, eftersom vi bokat hotell + bad på Kokpunkten den riktiga Halloween-dagen. 


 I december sprang jag och Elina ett lucialopp tillsammans, 5 km, och vi var superduktiga! Och peppade! En riktigt fin dag med sol och 0 grader.


Och nu är året alldeles strax slut. Här är en liten "behind the scenes" från årets julkort. Levi håller på att få klaustrofobi. Vi valde dock en annan bild. :-)



 Från oss alla till er alla - en god jul och ett riktigt gott nytt år!!

Kommentarer

Populära inlägg