Saker jag gillar!

Jag gillar att tänka på att vi i helgen åker till stugan! Jag och Per säger det till varandra med jämna mellanrum (skitfånigt, jag vet) och det låter precis lika mysigt som det faktiskt är!

Jag gillar tanken på att jag kan ändra mitt liv på en sekund. Helst inte genom att krocka och dö, även om det också är möjligt, men jag skulle kunna byta jobb, byta bostad, byta liv och ha ett jättebra men helt annorlunda liv. Jag kanske inte nödvändigtvis vill ändra på en massa saker, men jag gillar verkligen tanken på att jag kan.

Jag gillar tanken på att man tillsammans kan åstadkomma massor. Elina och Natalia kunde samla in över 6000 kronor till flyktingar (och nu har de liknande planer igen) och de var 8 år när de gjorde det. Ingenting är omöjligt och sociala medier kan verkligen hjälpa till att sprida budskapet. Det kanske är det som är nya religionen i detta sekulariserade samhälle?


Kommentarer

Populära inlägg