Stor och liten

Äntligen har asfalten sopats och vi kan börja cykla! Jag, Per, Elliot och Levi var ute på en första regnig cykeltur i förrgår. Härligt!!

Igår arbetade jag hemifrån och hämtade jag Levi på dagis med cykel. Det är så mysigt! Men Levi har jättekul på dagis nu för tiden och vill allt oftare inte bli hämtad. Detta är något nytt. Levi har över huvud taget blivit väldigt stor på sista tiden. Han har kompisar på ett annat sätt än tidigare och leker inte bara med Elliot och Elina. Han har också börjat tycka att vissa saker är pinsamma. Men riktigt vuxen är han ju inte ännu och han säger fortfarande att när han blir vuxen ska han ska gifta sig med mig. :-) Levi är en ordentlig kille som vill ha ordning och reda. Eftersom han är minst i familjen förväntar han sig att bli uppassad av alla och han förväntar sig också att komma undan med mer än sina syskon.




Elina har också blivit riktigt stor på sistone. Hon är en underbar liten känslomänniska som oftast är väldigt sprudlande, sympatisk och empatisk, men som också kan fräsa ifrån med hela sin person. En liten mini-me tror jag (även om hon fortfarande bara ser ut som Per). Igår var vi och provade ut tandställning till henne. På min tid fick man inte välja färg, men Elina har valt en turkos med glitter. Förstås. För Elina är kompisarna väldigt viktiga och hon har väldigt många kompisar, men leker helst med sina bästisar. Elina kan vara lite slarvig med sina saker, men hon är otroligt noggrann med skolan och sina läxor.
  


Elliot är faktiskt nästan vuxen. Han pratar väldigt vuxet och berättar gärna mycket om hur saker fungerar. Han gillar dock inte att prata om känslor. Vill man veta något får man i princip förhöra honom. För Elliot har kompisarna blivit otroligt viktiga och han kommer i princip aldrig hem direkt efter skolan längre, utan åker gärna till en kompis. Då får jag ett kort SMS och jag får inte svara med "Puss!" för då är jag väldigt pinsam tydligen. Och kramar får jag bara på kvällen innan han ska sova numera. Däremot är han väldigt förtjust i sitt fadderbarn som han har i skolan, som han går in och kramar och läser böcker som han lånat till honom på biblioteket. Elliot är fortfarande en otroligt snäll och klok kille som man kan lita på i alla väder.




Kommentarer

Populära inlägg