En handbok, tack!

Jag kommer ihåg när vi skulle checka ut från BB med Elliot. Jag tyckte det var så konstigt att personalen anförtrodde oss honom utan minsta lilla handbok ens. Jag ville veta hur ofta man skulle byta blöja och bada sitt barn och barnmorskan svarade: "Så ofta det behövs." Dåligt svar! Med facit i hand gick det ju väldigt bra, trots allt.

Än idag kan jag dock sakna en riktigt bra handbok. Hur pratar man med sitt barn om puberteten eller får dem att känna att de kan vända sig till sin mamma med alla sina problem? Och hur vet man vilka kläder man ska köpa till sitt barn när det vuxit ur stl 164? Är det herravdelningen som gäller då? Och vad svarar man sin 6-åring som undrar om han kan behålla sin mammas kropp för gos även om hon är död? Jag försökte med att den blir kall (tyckte det var hemskt att berätta att den ruttnar), men finurlig som Levi är tyckte han att man kunde värma upp den med värmeblåsen. Det slutade i alla fall med att Levi hoppades att vi kunde dö samtidigt - "du av åldersgräns och jag av sjukdom!". Lilla vän. Tänk att jag inte kommer att vara viktigast i hans liv en vacker dag. Han kommer nog alltid att vara viktigast i mitt. 



Kommentarer

Populära inlägg