Memory Lane

Vilken skillnad det är att vara på resande fot nu när barnen börjar bli stora jämfört med tidigare. Det som förut kändes som ett ganska stort projekt att rodda själv är inte längre några bekymmer. Tvärtom är barnen trevligt sällskap som jag verkligen gillar att hänga med.

När man är i Öjebyn blir allting nostalgi. Med barnen med mig tänker jag tillbaka på när jag själv var i deras ålder. När jag var 6 år, som Levi, flyttade jag med mamma från Arjeplog och det var då jag träffade Tony för första gången. När jag var 10 år, som Elina, lekte jag mycket med Sofia, Catarina och Åsa. Och så träffade jag Emma för första gången. När jag var 13 år, som Elliot, tyckte jag själv att jag började bli ganska vuxen (hahaha) och jag umgicks fortfarande med samma kompisar. Det var stort att börja i högstadiet och jag började läsa franska. Hela barndomen hände ju för ganska länge sedan, men mycket är sig likt i Öjebyn. Alla gator däromkring bär minnen med sig. De flesta bra. Hoppas barnen kommer att tänka tillbaka på sin barndom med samma känsla av att den var trygg och bra.

Elina mejlade mig bekymmer härom natten 😂



Kommentarer

Populära inlägg