Milda himmel!

Andra dagen på nytt jobb idag! Trevligt, men utmattande. Ändå går jag på någon slags högvarv och hade till och med svårt att sova (händer mig typ 2 ggr per år, så det är väldigt ovanligt). Min hjärna vill absorbera allt nytt samtidigt så inne i huvudet trängs eltermer (jag är typ el-analfabet!), skadeståndsregler (ja, men de har jag ju trots allt lärt mig någon gång i forntiden) och nya kollegornas namn (bara alla sitter på sina platser har jag hyfsad koll). 

Per är, tursamt nog, ledig denna vecka men från och med nästa vecka ska jag tydligen även klämma in lämningar och hämtningar, föräldramöten och hushållsarbete också. Det blir intressant tänker jag och ber på förhand om ursäkt för alla eventuella nybörjarmisstag jag kommer att göra. 

Tänk om jag skjutsar Levi till dagis! 😱 Förhoppningsvis lär han väl protestera. 

Jag är också extremt rädd för att svara "God Assistans" i telefonen på jobbet. Det känns som en överhängande risk. Än har jag inte fått några samtal, men det kommer väl. I och för sig har jag fått en Samsung-mobil som jobbtelefon så den största risken är väl att jag inte vet hur man svarar. 😄

Kommentarer

Populära inlägg