Hösthelg

Den här hösten är min bästa höst på länge. Jag har mer energi än vanligt och kanske beror det på att jag har bytt jobb och således inte har tid att känna mig trött? 

Gubben höst är här


Förra helgen var första stughelgen på evigheter. Jag älskar stugan! Förutom att cirka 200 småflugor hade gått en sorgesam död till mötes och behövde dammsugas upp hade vi en riktigt mysig helg! En ny stuga hade byggt snett mitt emot vår och man hade röjt bort en massa skog. Plötsligt hade vi väldigt mycket mer sjöutsikt än vanligt. Det kändes väldigt lyxigt, men barnen sörjde över alla hallonbuskar som hade mejats ned.

Min plats på jorden



Levi har helt plötsligt blivit stor och gör läxan!




Den här helgen började trevligt med gäster och planering av en ny utlandsresa. Inget blev bokat, men jag gillar ju planer. Elliot och Per drog iväg till Värmdö på handbollsmatch kl. 8 imorse och Vassunda vann stort! Sedan åkte hela familjen iväg till Gottsunda på Elinas allra första två handbollsmatcher. Första matchen förlorades, men andra vann Vassunda lätt. Riktigt roligt! 

Laddad!


In action!


Imorgon är det mer handboll, handbollskiosk och 3-årskalas på agendan. Helger och veckor rullar på i en rasande fart och snart är det jul. Jag planerar och funderar. På julklappar och på tapeter. Jag funderar starkt på att börja pilla loss lite tapeter i sovrummet så att vi blir så illa tvungna att tapetsera om. :-) Elliots rum står också på tur och varför inte måla lite lister och väggar i hallen? Per grejar på i garaget och blir antagligen aldrig riktigt klar. Men det gör inget. Jag gillar honom ändå.

Kommentarer

Populära inlägg