Pollen och kvalitetsutveckling


Vilket väder vi har! Jag njuter av vår och sommar på en och samma gång. Tyvärr protesterar mina lungor mot vad som måste vara en avsevärd mängd pollen, men det löser sig förhoppningsvis snart.







Denna vecka har jag besökt vårdcentralen i Knivsta två gånger. Första gången med ovan nämnda lungor och andra gången med Elinas händer som har eksem som inte försvinner. Möjligen fungerar verksamheten på vårdcentralen i Knivsta bra för de medarbetare som arbetar där, dock inte lika bra för oss patienter.

Idag åker vi till stugan! Första gången sedan påsk. Hoppas att vädret är lika fint där, men att pollenhalten är lägre. 

Det tar sig med vårt nyrenoverade vardagsrum!



Vi har tre barn och jag lyckas verkligen dåligt med informationsöverföringen till samtliga barn. I helgen var det Elliot som inte uppfattat att vi skulle bort på middag och igår kväll var det Elina som inte visste att vi skulle till stugan. Jag vet inte om jag verkligen är dålig på att bistå med information (vi har en anslagstavla av vilken ALLT framgår, uppdateras varje vecka, läses tydligen inte av alla i familjen) eller om det är de elektroniska manickerna som stör kommunikationsvägarna. Jag får se till att kvalitetsutveckla min egen familj innan jag sätter igång med vårdcentralen.


Innan vi åker till stugan ska jag öppna för en ny möjlighet. Vad det är vet jag inte, men varje dag innebär faktiskt nya möjligheter.

Kommentarer

Populära inlägg