Skärvor

Små skärvor, minnen, som jag alltid vill komma ihåg. I detta fall roliga saker. :-)

När jag frågade Levi vad han hette mer än Levi och han svarade Levi-Gull.

När Elina frågade varför gammelsmurfen var röd när de andra smurfarna var blå och jag sa att jag inte visste. Då sa hon att han är ju gammal och har kanske inte koll på smurf-modet.

När Elina berättade om jordbäblingar och var nöjd över att bo på skarpen.

När jag sa att Elliot blivit så lång och nästan tappat allt sitt hull. Han råkade höra mig och frågade om han tappat allt sitt gull.

När jag och Per skulle ha filmkväll och Elina hade gömt tevedosan i Elliots overallbyxa.

När Levi bajsade i Elliots rum och halkade på korven. (Obs, endast roligt så här i efterhand.)

När Elliot trodde att det var älgarna som bajsade ut äpplen.

När Levi skrev att hans förväntningar på fröknarna i skolan och fritidspersonalen var att få mat.

När Elina pillat in en pärla i örat och berättade för läkaren som skulle ta ut den att den var rosa.

När Elina trodde att getens ungar hette getingar.

När Levi sa till Elliot 15 år (på fullaste allvar) att han började bli gråhårig.


Kommentarer

Populära inlägg