Bokslut 2020

Bokslut 2020.

Ett väldigt konstigt år. Året började precis som vanligt. Vi firade Levi på Pinchos i Stockholm. Jag och Per var på musikalen "Såsom i himlen". Fantastiskt bra, trots att ena huvudrollsinnehavaren var sjuk och ersatt med "skurken". Sedan kom pandemin. Jag förstod inte vidden av detta och åkte till Fuerteventura på en sedan långt tidigare planerad träningsresa. I efterhand är jag tacksam över att vi faktiskt kom iväg, men långt mer tacksam över att vi kom hem samma dag som Spanien stängde sina gränser. Jag tror att det är enda gången jag varit i samtal med UD. Pers resa till Alperna ställdes in. Och en planerad Islandsresa. Och i princip alla restaurangbesök. Och så vidare.

Tänk att jag och Per har varit i vårt hem sedan i mars när jag kom hem med bara några få undantag. Galet att tänka sig!

Till roligheterna hör att barnens kusin Edvin föddes, Lars och Malin gifte sig och även Matilda och Marcus. Vi fick dock inte närvara.

Elliot gick ut 9:an och vi var inte där. Elina gick ut 6:an och vi var inte där. Levi gick ut 2:an och vi var inte där. Så tråkigt att tänka sig, även om vi var med i tanken. De inställda föräldramötena saknade vi dock inte. 😉 Och de digitala utvecklingssamtalen bör skolan fortsätta tillhandahålla.

Mitt jobb har skötts på distans och det har fungerat förvånansvärt bra, även om jag saknat att inte kunna träffa mina kunder. Man får väldigt mycket gjort när alla möten sker via telefon, Teams eller Skype i alla fall.

På hemmaplan avverkade vi projekt efter projekt. Vi sålde stugan, byggde ett nytt rum till Elliot, gjorde kontor hemma till mig och Per och byggde en pool samt pooldäck. Vi åkte till Piteå, men vi kramade nästan inga. Vi umgicks ute.

Efter nästan ett år hemma var det väldigt skönt att avsluta året med skidåkning i Idre i en väldigt fin stuga som vi hyrt. Vi lyckades att undvika värmestugor och restauranger helt och hållet.

Detta år har jag omvärderat en del av min livssyn. Jag uppskattar min familj ännu mer trots, eller kanske på grund av, att vi varit ovanligt mycket med varandra detta år. Vi har hållit ihop, varit varandras arbetskamrater och vi gillar varandra fortfarande. Bella har fått väldigt mycket mer gos än tidigare. Vi har hållit ut. Vi har undvikit att vara särskilt besvikna över allt som har ställts in. Vi har tillsammans hållit ut.

Men jag ser fram emot vaccin, ett nytt år, vanligare tider, att träffa de vi gillar utan avstånd.

Välkommen 2021.

Kommentarer

Populära inlägg