Vad vore livet utan en lista emellanåt?

Jag gillar listor. Att skriva och bocka av. Det är livet det. På en pinne. Eller ett papper. Här kommer en till.

Gjorde du något 2020 som du aldrig gjort förut? Genomdrev du någon stor förändring?

Hela världen genomgick en stor förändring. I mitt privata liv var det att börja jobba hemifrån på heltid. Med Per.

Vilket datum från år 2020 kommer du alltid att minnas?

Den 16 mars när Spanien stängde sina gränser till omvärlden medan jag var där. Jag kommer alltid att komma ihåg lättnadskänslan när planet hem lyfte. Jag vågade inte tro på att jag skulle komma hem ens när jag stod där på flygplatsen med boardingkort.

Vilka länder besökte du?

Spanien (Fuerteventura)

Bästa köpet?

Robotdammsugaren! Roborock S6. Min nya BFF.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att vi kom iväg till Idre med familjen under nyår. Aldrig har jag längtat bort mer.

Saknade du något under år 2020 som du vill ha år 2021?

Kramar och umgänge.

Vad önskar du att du gjort mer?

Tränat. (Återkommande tema.)

Vad önskar du att du gjort mindre?

Suttit i soffan.

Bästa boken du läste i år?

"Där kräftorna sjunger" av Delia Owens. Lätt bäst. På flera år.

Största musikaliska upptäckten?

Kanske att Elliots musiksmak inte är så dålig trots allt (han lyssnar på Indierock).

Vad var din största framgång på jobbet 2020?

Att God Juridik började rulla igång på allvar. 

Största framgång på det privata planet?

Kanske att vi fortfarande gillar varandra i familjen efter ett år då vi setts i stort sett hela tiden, haha.

Största misstaget?

Att åka till Fuerteventura i början av mars. Nu gick det ju bra, men det känns oförsvarligt så här i efterhand.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Ledsnare. En pandemi tenderar att ha den effekten på folk.

Vad sparade du mest pengar på?

Att arbeta hemma. Behövde inte betala vare sig bensin eller parkering på många månader. Har ej heller ätit lika mycket sushi som jag skulle ha gjort om jag varit på jobbet. Sushi är dyrt.

Något du önskade dig och fick?

Fina barn.

Något du önskade dig och inte fick?

Jag önskade av hela mitt hjärta att jag skulle få vara med när Elliot gick ut nian och fick ett stipendium, men det fick jag inte. Mitt hjärtas tack till hans kompisar som filmade och till Elliot att jag faktiskt fick se det som filmades.

Vad gjorde du på din födelsedag 2020?

Kan verkligen inte minnas det. Min födelsedag känns faktiskt inte så viktig.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

I år är det så väldigt uppenbart att en pandemi mindre hade gjort året bättre.

Vad fick dig att må bra?

Min familj.

Vem saknade du?

Hela släkten, särskilt på julafton.

Mest stolt över?

Barnen. Alltid.

Vad har gjort dig mest ledsen?

Att inte kunnat träffa så många som jag velat. Aldrig har avståndet till Piteå känts längre än detta år.

Högsta önskan just nu?

Ett pandemislut och således ett normalare liv.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?

Träffa mer folk, så snart det blir möjligt. Träna mer. Mindre är nästan omöjligt. 

Planer inför 2021?

Vaccinera mig mot covid-19. Träffa så många som jag/vi bara hinner med så snart vi får. Bada i den nya poolen så mycket som det bara går. Träna mer!

Kommentarer

Populära inlägg