Behov av renovering

Per fick padel-armbåge (eller tennis-armbåge om man föredrar, kärt barn har många namn) i somras vilket fick stor inverkan på mitt eget padlande. Men efter några veckors (mycket ofrivilligt) uppehåll (eftersom jag saknade en partner) så öppnades en padel-hall här i Alsike. Det tar cirka 2 minuter att cykla dit och det har medfört att i princip alla i hela Alsike har fått padel-feber. Det har startats grupper där man letar partners och jag var snabb att haka på. Det har medfört att jag på senaste tiden spelat mer padel än någonsin. Till och med seriespel. Det är verkligen det roligaste jag vet.

Men. Jag är i behov av renovering. Hälarna (som trots allt ändå har överlevt vilket är en galen bedrift, tack kära hälar) gör ont (trots min dagliga rehabilitering på bandyboll), jag har sträckt mig i ryggen, fått en boll (och ett överdrivet stort blåmärke) på tummen, fått ont i nacke, axlar, överarmar och nu senast i underarmen. Försöker motverka med Linnex (alltså jag skulle kunna bli försäljare, så bra är preparatet) och Voltaren-gel. Utöver detta har jag konstant träningsvärk i rumpa och ben. 

Det är alltså så här. Allt i hela kroppen (utom förståndet) säger åt mig att vila. Men jag spelar på.

Kommentarer

Populära inlägg