Förnyade löften?

Jag har inte förstått grejen med förnyade (äktenskaps-)löften. 

Eller på ett sätt förstår jag det. Jag förstår behovet av att berätta och få berättat för sig att man fortfarande väljer varandra år efter år. Men helt ärligt: Har man inte skilt sig så är väl det ganska uppenbart att man fortfarande vill vara gifta? Kan man inte bara fira sin bröllopsdag varje år? Säga att man fortfarande vill vara gift? D v s inte göra en sån stor grej av det.

Att bjuda in folk och typ göra en repris på sitt bröllop det förstår jag inte alls. Det är väl i och för sig kul med fest, men måste det vara en ceremoni? Med gäster? Huvudpersonerna äldre, rynkigare och mer luttrade? Jag får lite obehag i hela kroppen när jag tänker på det. 

Nej, vill man nödvändigtvis gifta om sig får man göra det med en ny person. 😉

Kommentarer

Populära inlägg