Plus och minus

 Nu är pandemin över säger dom. Nu ska vi börja vara på jobbet igen. Minns inte riktigt hur man gjorde längre, men det blir säkert bra.

Jag har funderat över vad som varit plus och minus med hemarbete i 2 år. Detta är det jag kommit fram till:

PLUS

Avsevärt mer tid med familjen.
Mer fritid.
Ett helt tyst kontor (nåja, har nog valt att förtränga att de byggde 30 radhus precis på gatan under största delen av tiden).
Flexiblare.
Lättare till friskvård på dagen.
Mycket lugnare liv.
Inga bilköer.
Mycket kattgos.

MINUS

Mycket mindre ljudböcker i bilen.
Isolerad från sina arbetskamrater och kunder.
Nästan upphörd gräns mellan jobb och privat.
Aldrig komma ur huset.

Sammantaget har det ändå varit övervägande skönt att jobba hemifrån, efter den initiala chocken över att vara tvingad till det av en myndighet man knappt hört talas om innan. 

Det har helt fått mig att omvärdera vad som är viktigt med ett jobb. Det jag värderar mest är flexibilitet. Jag vill aldrig återgå till att vara alla dagar på kontoret om jag kan undvika det (eller hitta ett kontor i Knivsta).

Kommentarer

Populära inlägg