Midsommar

Elliot piggade på sig så pass att vi kunde åka iväg till farfar och Eva för traditionellt midsommarfirande. Vi hade det väldigt trevligt! Vädret var skönt, maten alldeles otroligt god och sällskapet trevligt!

Farfar underhåller. Observera Elliot i pyjamas hela midsommarafton pga ett ofrivilligt bad i en regntunna. :-)

Vi fick bli lite avundsjuka på Lars som är i USA (följ 6-veckorstrippen på www.resedagboken.se - alias 590Crew).

För en gångs skull var vi dessutom kvar till sista man. Vi la Elliot och Elina där och stannade säker till efter 23. :-)

Som midsommarbonus sov Per till 8.40 när han klev upp med Elliot och jag till 10.15 (!!!) när lilla damen behagade att vakna. Det är första gången på Gud-vet-när som jag vaknat helt utvilad! Ofrivilligt har jag blivit en morgonmänniska (eller snarare försökt att bli en). Det måste vara något man inte kan styra över, för även om jag lägger mig hyfsat tidigt och alltid alltid stiger upp tidigt så säger kroppen att jag inte är byggd för detta och borde sova längre. Varje morgon alltså. Jag arbetar så att säga mot min natur.

Man överlever alla tidiga morgnar pga sånt här. Mmm...

Efter att ha sovit till 10.15 har man bara tid med ytterkläder. Gärna sånt man kan ta på själv förstås!

Kommentarer

Populära inlägg