Oj, det är juni!

Jisses vad tiden springer fort! Det är redan juni! Med mig och Per händer det inte så mycket. Jag jobbar på och Per bygger i sakta mak på altanen och blir brunare och brunare. Barnen däremot växer och utvecklas i takt med gräset (snabbt alltså)!

Elina kör bobby-car i (nästan) samma takt som Elliot! Hon älskar att åka rutschkana och bada/duscha. Hon pratar och pratar och vill hela tiden att jag ska sjunga "Här kommer Pippi långstrump". :-) Elina älskar att leka med Elliots robot Toby. Ute gillar hon stenar och ska ha minst två i varje hand. Hon gillar också att bli skjutsad på cykel. Idag har hon för första gången "lekt" med en jämnårig flicka. Hon blev matad med stenar och de kände och pussade varandra! Supersöta! Elina är glad hela tiden. Hon äter allt med god aptit och hon sover hela nätterna. Rena drömbarnet!!

Elliot utvecklas också snabbt. Han förfinar språket varje dag. Igår sa han "Nu blev piraterna snopna när jag stal deras guldskatt!" Inte illa för en 3,5-åring! Han har fantasi och 300000000000 frågor! Ikväll när jag la barnen undrade han hur man får sparken och om man kan få det från dagis. :-) Han har också visat mig var hjärnan sitter, men han var lite osäker på vad den kan göra. Han gillar sitt nya dagis men han ogillar lämningarna. Elliot älskar sin bobby-car och har gjort hål i sina nya skor eftersom de fungerar som broms. Elliot har också börjat sova hela nätter i sin säng! Vändningen var att vi kom på att det var mycket mysigare att ligga med huvudet mot Elina, så att barnen kan höra varandra snusa och snarka. Elliot är så himla snäll och lätt att ha att göra med.

Hur gjorde vi för att få de här fina fina ungarna?

Jag och Per har nästan blivit med en lill-bil. En Huyndai från 1997. Vi får väl se, men priset och bensinmätaren lutar mot att det blir Pers nya lilla pendlarbil.

Kommentarer

Populära inlägg