Halvljusen, del 2

Skam den som ger sig! Igår åkte vi till Toyota Arlandastad (tidigare var vi hos Bil3:an i Uppsala) och visade upp våra halvljus. Detta är ett känt problem hos Toyota, eftersom man känner till problematiken utan att ens behöva titta på bilen! Igår hette det att halvljusen var "utmattade". Det enda som går att göra åt problemet är att byta halvljusen och det kostar 15 000 kr! Jag blev mycket upprörd, för att inte säga förbannad, och killen i servicedisken berättade att han skulle göra en teknisk rapport, men att utsikterna att få detta ersatt av Toyota inte var goda. Jag började gå an och berätta att i så fall ville jag ha en utförlig teknisk beskrivning av vad denna "utmattning" består av och en redogörelse för vad Toyota gjort för att reklamera detta hos leverantörerna. Han tackar och tar emot. Vi åker vidare och imorse ringde killen för att berätta att Toyota står för hela reservdelskostnaden, men att vi får betala arbetet. Nu blev prislappen 4042 kronor och en sten har fallit från mina axlar! Jag funderar fortfarande på att skriva ett brev till Toyota, men är i stort nöjd med servicen. Så ni som läser detta - använd er ej av Bil3:an i Uppsala, för där ville de inte ens reklamera felet!!

Försökte hitta en bild på bilen, men jag tar tydligen bara bilder på barnen. Här är de i bilen i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg