Mamma

Jag har hittat på ett ordspråk som lyder: "Pappa bra men mamma bäst". Det säger allt! Jag har haft min mamma här i fem dagar och hon hade gärna fått stanna ett bra tag till. Hon erbjuder inte bara en möjlighet för mig att Per att t ex gå på bio en kväll, utan hon är liksom tryggheten personifierad (även galenheten, men det kan jag stå ut med).

Min mamma var 19 år när hon fick mig och dessutom ensamstående. När jag var liten var detta ett faktum som jag inte la särskilt stor vikt vid, men ju äldre jag har blivit desto mer anar jag att det inte alltid kan ha varit helt lätt. Ändå har hon alltid funnits där i vått och torrt, stått pall när det har blåst och varit (och är fortfarande) den allra bästa mamman i hela världen! Hon är en sann förebild och jag hoppas att jag kan vara en lika bra mamma för mina barn.

När barnbarnen sover spelar mormor tevespel. :-)

Kommentarer

Pointerliv sa…
Så kul att du hittade min blogg och ännu roligare för mig att läsa hur du, per och barnen har det:)
När jag var liten så var jag alltid så avis på dig som hade en ungmamma , tyckte min var gammal och trist!!! Ser att ni hade det galet kul i allafall när hon var hos er. Kommer bli kul att kunna följa dig nu...KRamar från Åsa=)

Populära inlägg