Halleluja, jag har sett ljuset!

Jag tänker spara det här inlägget till mig själv och läsa hur en vanlig dag i mitt liv såg ut i januari 2010. Hur kan det, för övrigt, vara så otroligt svårt att lära sig skriva ett nytt årtal? Jag skriver alltid fel år i flera månader och sen är det bara några månader kvar tills man ska börja skriva fel igen.

Imorse steg jag upp kl. 7 och gjorde mig iordning i en kvart ungefär (kläder + tandborstning och smink, duschen klar sedan kvällen innan) innan jag gick upp till barnen som redan var vakna (varav en ledsen). Per gjorde välling och jag klädde på och såg lite barnprogram med barnen i sängen. Sedan borstade jag deras tänder och klädde på oss alla ytterkläder och sedan åkte hela familjen iväg till dagis i lill-bilen.

Efter lämningen (som för ovanlighetens skull gick riktigt bra) åkte jag och Per vidare till Toyota arlandastad och löste ut bilen. 4042 kronor fattigare åkte jag med nya halvljus (halleluja!!) till jobbet och var där ca 8.45.

På jobbet åt jag en banan till frukost, jobbade ihärdigt, åt gårdagens middag till lunch (drömgod, trots att Per tillagat den) och kl. 14.30 tog jag bilen och åkte iväg till dagis, där jag anlände ca 15.10. Barnen hade, enligt personalens uppgift, haft en superbra dag och inga barn ville följa med hem. Efter lite mut- och hotbrott kom vi iväg hem och väl hemma satte jag genast igång med middagen. Barnen passade båda på att göra nummer 2, vilket alltid känns som en stor kontrast till matlagning. Jag och Elina hann också tända ficklampan inne i tvättstugan (som inte har fönster) mitt i matlagningen.

Middagen, som bestod av stekt, panerad strömming, romssås och potatis i rödlöksvinägrett (stavningskontroll, tack?) intogs i ett huj och sedan fick jag alla barn att gå på toaletten en sista gång, laddade vattenflaskan, klädde barn och mig själv och åkte mot Knivsta judo. Elina grät hela bilresan för att vi glömt ficklampan, men hämtade sig när vi kom fram 17.10.

Elliot hade superkul på judon och Per mötte upp kl. 18. Sedan åkte familjen vidare hemåt i varsina bilar, varav min hade väldigt fina halvljus. Väl hemma åt vi kvällsmat som bestod av yoghurt och smörgåsar (barnen alldeles enorma portioner eftersom att extra goda middagar sällan tilltalar mina barn) och sedan var det läggdags.

Föräldrar och barn hjälptes åt att borsta tänder, kissa sista kissen, hitta alla gosedjur, få på blöja på Elina, få på pyjamaser och pussa och krama godnatt.

Och nu sitter jag här vid datorn medan Per somnat inne hos barnen. En helt vanlig dag!

Kommentarer

Pointerliv sa…
Du har det du gör ser jag! Jag är oftas själv hemma hela dagarna eftersom båda grabbarna går skola och jag jobbar bara natt förutom var sjätte vecka en dag men den räknar jag inte med oftas tar jag semester den dagen! Ha det så bra i storstaden, Kramar ps nu har vi -22 här så det blir en städdag för min del...

Populära inlägg