Roliga citat

Just nu sitter jag på tåget på väg till Eslöv och är kissnödig. Jag hatar verkligen allmänna toaletter, men gränser för hur länge man kan hålla sig är snart passerad. Sånt där smittar. Alltid när Elliot ska gå på en allmän toalett är han mycket noggrann med vad man får ta på (ingenting i princip) och att man ska ha ett papper att hålla i när man öppnar dörrhandtaget och går ut (annars var ju handtvätten i stort sett onödig).

Jag tycker att barnens åldrar alltid är perfekta och just nu är både Elliot och Elina inne i roliga-citat-åldrar. Här kommer några exempel:

Elliot har drivit ett projekt på dagis som har gått ut på att gräva sig ner i underjorden. Tidigare pratade han om att det skulle vara klart den första vårdagen. Då jag inte har hört något på ett tag frågade jag lite försiktigt hur det går. Fick detta till svar: "Jag måste kalla till ett krismöte. De har slutat att gräva!" :-) En snabb följdfråga blev: "Mamma, vad är ett krismöte?"

Elina och jag spelade spel igår och jag ville att hon skulle skynda sig lite (född otålig, tyvärr) och frågade om vi inte kunde börja snart. Blev avfärdad: "Tyst mamma, jag koncentrerar mig." Väldigt sött för att komma från en 3-åring.

Elliot övar sig på att torka sig efter nummer 2, men tycker inte att det är kul alla gånger. Igår ropade han: "Mamma, kan du kolla om det är kladdigt? I så fall vill jag inte torka!" Vilket roligt jobb man har ibland.

Jag råkade också tjuvlyssna på barnen när de var i vardagsrummet och lekte häromdagen. Hörde Elina säga "Elliot - jag är kär i dig!". En mamma kan inte bli gladare av någonting i hela världen!

Kommentarer

Pointerliv sa…
Men så söta uttalande:) Vad roligt att dom leker så bra med varann. Ha en fin valborgs , själv börjar min jobbar helg i kväll. Kram på er

Populära inlägg