Skofynd

Den här dagen började mycket ovanligt. Jag tror att det är mycket möjligt att det är första gången i vår gemensamma historia som jag vaknade först i vår familj. Jag vaknade pigg kl. 7 och det var härligt!

Kl. 11 var vi på plats på skorean i Solna där vi fyndade tre utmärkt fina par skor för 500 (!) kronor. Elina fick dessutom ett par av farmor.

Sedan åkte vi vidare till Djursholm och åt lunch på det grekiska kolgrillsstället (namn på restauranger är inte min grej, tydligen). Det var så gott att till och med Elliot åt som en häst! (Det gjorde för övrigt vi andra också.)

Efter lunchen åkte vi vidare till Väsby centrum och köpte lite sommarkläder och sommarskor till barnen. Barnen lekte på en sån där frän matta och alla utom jag fikade glass. Jag letade istället med ljus och lykta efter en dräkt eller något liknande propert, som inte är svart och inte vit och för övrigt inte kostar skjortan, men det verkar vara omöjligt att hitta.

Detta var en kort sammanfattning av något som tog sex timmar, men barnen gnällde inte ens en sekund (eller okej, kanske några sekunder) och vi hade en härlig dag! Väl hemma grillade Per och jag rengjorde hamsterburen (ja, de är fortfarande till salu) och Elina hann även posera i sina nya sommarkläder.

Per och Elliot har dessutom hunnit leta genom hela vinden och är nu på fortsatt jakt i uteförrådet efter en transformer som ska finnas någonstans (ett mycket gemensamt intresse). Lycka till med det. Själv ska jag bara ta det lugnt!

Kommentarer

Populära inlägg