Helgen som gick för fort

Vi har haft en hektisk helg! Jag har sjungit på två dop, vi har haft familjen Wallgren på middag och vi har staplat två kubikmeter ved i carporten. I ärlighetens namn var det mest Per som staplade. Jag hjälpte till i början, men sen fick Per hämta en pall till mig och så fick jag vara gott sällskap i stället. Vi har också hunnit med att inhandla en fin vagn på blocket. Det var ju dumt att först sälja alla bebissaker och sedan skaffa en till bebis... Helgen har varit härlig på alla sätt, men den har gått alldeles för fort. Inga kort har jag tagit heller, men hittade några fina ändå.

Elliot spexar. :-)

Det här är Elina i ett nötskal. Gärna i centrum för all uppmärksamhet.

Det är så mysigt med barn. Särskilt på kvällarna tycker jag att vi har underbara små samtal. Elina har sjungit godnattsång för magen och Elliot har läst kvällsbön som han lärt sig själv från sin dopbok. Och så har vi diskuterat hur man på bästa sätt överlever en flygplanskrasch. Jag har inte hjärta att säga att de flesta kanske inte överlever alls.

Efter att barnen somnat har jag och Per förberett morgondagens matsäckar till dagis/skola och sett ett jätteläskigt avsnitt av någon serie på teve. Det var så otäckt att jag fick gå ut en stund. Och nu är det hög tid att gå och sova!

Kommentarer

Populära inlägg