Picknick!

Igår var en riktigt skön lördag! Per och Elliot vaknade först och spelade lite tevespel (mycket normalt förfarande i vår familj). Jag och Elina vaknade en timme senare (också mycket normalt) och så gick vi ner och fick i oss lite frukost. Därefter badade jag och Elina hett medan Per och Elliot skrev på varandras ryggar (med fingrarna så klart) i sängen. Därefter blev det familjegos medan Elina badade klart (hon är ofta inte klar förrän några timmar senare om hon fick välja själv). Sedan gick ansvarsfulla mamman (jag) ner och packade picknickryggsäcken med korv, bröd, tillbehör, varm choklad, pinnbröd och bullar och sedan åkte vi iväg till skogen.

Elina fick lift med mamma...

... medan Elliot liftade med packningen i cykelkärran. Han kände sig inte redo att cykla själv i trafiken riktigt ännu.

Väl framme gjorde pappan (väldigt könsrollsbundet) upp en liten brasa.

Barnen letade och hittade blåbär.

Lite gos hanns också med.

Mamman grillade pinnbröd, vilket föll samtliga på läppen.

Nu är det söndag och vi säljer säng på blocket (jag), städar (mest Per och barnen faktiskt) och gör oss i ordning för Mary Kay-brunch (jag) och kalas (Elliot). Ha en fortsatt skön helg!

Kommentarer

Anonym sa…
Så kul ni måste ha haft. Linus ska med sin klass i dag cykla till pålberget för att tälta. Men vi verkar få kanon väder några dagar till. Hoppas ni har bra väder oxå. Kram frånÅsa

Populära inlägg