V 25

Inget fel på bebisens tillväxt om den nu står i proportion till magens. Livmodern är vid det här laget stor som en fotboll och vad ska man säga? Det känns!

Jag har gått upp 7 kg hittills och det finns inte så mycket att göra åt den saken, även om själva bebisen bara väger 850 g. Min rygg protesterar högljutt mot alla förändringar i kroppen och idag ska jag till sjukgymnasten. Jag hoppas att hon kan uträtta mirakel, för det är precis vad min rygg skulle behöva.

Förra veckan var jag på föräldramöte i skolan och i tisdags på föräldramöte på dagis. Med barnen på två olika institutioner ökar logistikkraven helt klart. Det var dock tur att det var jag som var på dagismötet för där fick jag reda på fotograferingen som var dagen efter! Per hade läst det på lappen på dörren (jag hade bara läst översta raden som handlade om nämnda föräldramöte) och liksom inte gjort något mer åt den saken!!! Vill man hamna på min minuslista så är detta ett mycket effektivt sätt att gå tillväga. Hur s*tan resonerar man när man läser om fotografering och sedan skiter i att 1) Fråga om jag vet detta och 2) Åtminstone skriva in det i almanackan?! Jo, troligtvis trodde han att jag redan hade fullt koll på detta som på allt annat i våra liv. Morr. Nåja, detta lilla vredesutbrott var ingenting i jämförelse med hur det kunde ha blivit om jag inte fått reda på fotograferingen förrän efter den hade varit! Nu fick jag Per att bada Elina och sedan klippte jag hennes lugg och strök hennes kläder efter föräldramötet och hon var förstås vacker som en dag!

Nej, nu ska jag återgå till mitt hemarbete innan det är dags för sjukgymnastbesöket. Därefter blir det fredagsmys på hög nivå!!

Kommentarer

Populära inlägg