Levis dopdag 2011-03-19

Carl Levi Gabriel Bergstrand döptes i Öjebyns kyrka 2011-03-19 kl. 16.00.

Hela familjen dop.

Mamma sjöng förstås, "Livet i min famn" och "Levis sång" till vilken jag skrivit texten själv (efter mycket svår ångest över att jag var så illa tvungen eftersom jag gjort det till båda de andra barnen, trots att jag känner att det inte är min starka sida).

Alla barn fick vara med och skicka kärlek rakt in i Levi.

Storebror hällde upp dopvattnet...

...och torkade av sin lillebror.

Ceremonin avslutades med att storasyster sjöng "Blinka lilla stjärna" för Levi. Inte ett öga torrt.

Levi tyckte att kärlek in av alla barn var lite jobbigt, i övrigt sov han sig genom hela ceremonin. När ceremonin var klar slappnade jag av så mycket att jag inte märkte att Elina klättrade upp i predikstolen.

Festen hölls på Furubergskyrkan och det var jättemysigt. Levi fick en massa fina presenter och gästerna fick massa god smörgåstårta.

Kommentarer

Populära inlägg