Rolig konversation

Jag och Elina hade en rolig konversation idag på väg till Elliots skola. Jag hejade på en granne som satt ute i solen. "Vad heter hon?", frågade Elina. "Åsa", svarade jag. "Vem har bestämt det?", undrade Elina. "Antagligen hennes föräldrar.", svarade jag. Och då säger Elina: "Vuxna har väl inga föräldrar!".

Sen kom hon ju ändå ihåg vem min mamma och pappa är och vem Pers mamma och pappa är, men det verkar aningen svårt att förstå att vuxna har varit små och haft samma sorts relation till sina föräldrar som hon har till oss.

Nu när Elina slutat på dagis (ja, vi har sagt upp dagisplatsen för att hela vårt livspussel ska gå ihop för nu) så har vi massor av tid för roliga diskussioner. Och ett och annat gräl.

Idag har Elliot dukat fram mellanmål till oss alla medan jag och Elina var ute och hackade bort lite is. Han var så stolt över uppdraget! Stora gullgubben!

Och en bild från en arla helgmorgon.

Kommentarer

Populära inlägg