Lingonplockning





I helgen plockade hela familjen lingon. Barnen (de stora) hade fått pyttesmå söta bärplockare av gammelmormor Doris och gick glada i hågen till skogen som ligger närmast. Elina förstod inte hur bärplockaren skulle användas och gav upp efter typ 1 minut. Hon mumsade blåbär istället. Desto bättre för då fick jag ju låna plockaren. Jag och Elliot har ärvt den Fjellströmska bärplockargenen för vi ville aldrig sluta plocka, trots att det var väldigt glest mellan lingonen. Per och Levi var bara med, men till absolut ingen hjälp. Jag och Elliot fick slutligen ihop nog mycket lingon för att göra lite sylt ( som jag dyrt och heligt fick lova att göra). När sylten (och pannkakan) väl var gjord åt alla med god aptit, utom jag som inte gillar lingonsylt och Elliot som tyckte det var för mycket lingon i. Öh?


- Posted from my iPad

Kommentarer

Populära inlägg