Phu!

Äntligen är sjukdomsperioden över för denna gång! Efter två veckors Levignäll och missnöje så är han från och med idag en mycket nöjd bebis igen! Tur att man fortfarande har mjölk i tuttarna när bebisen matvägrar. Jag har fått ryggont av Levis öroninflammation, för tro mig när jag säger att Levi inte är ett litet lättviktigt barn nu för tiden. (Och det förtjänar kanske att tilläggas att jag inte är någon fast och fin atlet heller.) Fast det bryr Levi sig inte alls om utan vill bli buren hela tiden när han inte är kry. Av sin mamma. Pappa duger inte ett dugg. Och inte någon annan heller för den delen. Förrän idag!

Min kusin Matilda har hunnit vara här och hälsa på. Hon skulle se på ett synthmetallicband (?) med väldigt okomihågvänligt namn och passade på att bo hos oss. Mycket trevligt eftersom vi (konstigt nog) inte setts på flera år. Barnen blev väldigt förtjusta i henne, vilket inte alls är svårt förstås. Och sen fick vi choklad och blommor till dörren som tack. Av en tant, sa Elina som tog emot det hela. Kom gärna tillbaka snart (Matilda, alltså. Eller förresten - blombud är ju också alltid välkomna)!

Elliot hann ju också bli sjuk samtidigt som han skulle bli fotograferad i skolan. Som tur var blev även fotografen sjuk (tur för Elliot alltså).

I onsdags var det utvecklingssamtal med Elliot och hans fröken och det var ju (förstås) en fröjd. Han hade alla rätt på både diagnostiska provet i matte och sin svenskadiktamen. :-) Och så hade han skrivit en jättefin berättelse om ett troll! Gympan gick bra och han trivs dessutom i skolan. Bra fröken har han också!

Och vad har hänt mer...? Jo, fortsättning följer på allmän förskola-historien... Men det orkar jag inte skriva om nu.

Kommentarer

Populära inlägg