Den efterlängtade snön och lite annat smått och gott!

Livet rullar på. Mellan jobb, träning (jag och båda barnen går på var sina pass och är så duktiga så), lite sömnbrist. aktiviteter och andra måsten hinner man andas ut och känna hur bra vi faktiskt har det. Jag och Per är som barn inför julafton med vår New York-resa och kan liksom inte sluta att planera. :-) Jag och Levi planerar en annan resa när vi åker på 50-årsfest mellan torsdag och måndag. Ja, festen är på lördagen, men vi passar förstås på att hälsa på lite folk när vi ändå åker norrut. De stora barnen är lite ledsna över att inte få följa med (en kostnadsfråga tyvärr), men bästa pappan har förberett för en superrolig helg hemmavid som tur är!

Världens bästa Elina har bakat en helt egen sockerkaka idag. Mäkta stolt kan jag säga! Med rätta förstås! Vi hade en liten äggincident, men i övrigt gick det som smort.

Elliot vill gärna mata Levi. Levi vill dock inte bli matat av Elliot. Han är jätterolig och fräser ut maten istället.

Vi har förstås passat på att vara ute i snön nu när den äntligen lagt sig som ett mjukt täcke över Alsike.

Levi har tagit sina första steg i snön. <3

Elliot har äntligen fått prova sin nya "Snow Dragon". Han fick en svart i julklapp...

...och Elina fick en vit. :-)

Levi har premiäråkt pulka. Han var väldigt koncentrerad och passade på att smaka lite på snön.

Och här är beviset på att jag faktiskt kan om jag vill. Symaskinen gnisslade i protest över att behöva jobba (det var läääänge sen sist), men tillsammans gjorde vi ett bra jobb och fick ihop ett par gardiner. (Tur att ni som är sykunniga på riktigt inte ser allt fusket.) Mina fina ungar blev jätteglada!

Kommentarer

Populära inlägg