Vardagen är tillbaka!

Idag har Elina börjat om dagis efter en månads jullov. Tur att man har julen att greja med när vintern är som mörkast, annars vet jag inte hur man skulle överleva ända till våren. I år är det ju dessutom ovanligt mörkt, då snön bara retas med oss.

Här är den lilla stumpan med sitt fina troll som hon gjort på dagis.


Igår följde jag och Levi Elina på barndans här i Alsike. Jag är tveksam till att det verkligen var dans, men Elina och bästisen Natalia hade verkligen jätteroligt!

Levi är väldigt förtjust i dammsugaren (som tur är då den används flitigt) och vet både hur man slår på och av den samt att den ska dras fram och tillbaka på golvet. Älskade städhjälp!



Idag har jag och Levi förberett Boef Bourgignion som det ska bli till middag. Egentligen har jag förberett medan Levi fått öppna en av de barnsäkra kökslådorna för att hållas på gott humör. :-) Vi blev i vilket fall lite trötta av allt köksarbete, så nu tar vi en välbehövlig liten tupplur. Levi med snutten och jag med Ipaden.






Over and out!

Kommentarer

Populära inlägg