Ut med det gamla och in med det nya!

Jag är sällan sentimental när det gäller saker, men jag erkänner att det var lite svårt att låta Per slänga denna (dörrskylt):



Särskilt som de hade slutat tillverka just den sortens skylt, så det fick bli en sån här istället:



Allt för att göra plats för vår lilla minsting på alla sätt!

Jag tycker det är så svårt det här med integritet. Själv berättar jag ju precis alltid allting om mig själv och mitt liv. Munnen förekommer hjärnan så att säga. Men det är skillnad med bloggen. Här har jag ju tid att tänka först. :-p Och tänker gör jag. Mycket och ofta. När Elliot och Elina var mindre lämnade jag inte så mycket utanför bloggen, men nu är det annorlunda. De håller båda på att bli stora och jag vill inte att de senare i livet ska känna sig uthängda. (Var god jmfr med Anna Wahlgrens barn.) Jag hoppas att de förstår att jag skriver om dem med all min kärlek. Och att ni förstår att det är med flit jag lämnar mer och mer utanför bloggen.

Min minsta lilla kärlek har blivit så stor! Levi är en underbar liten 1-åring! Han är glad nästan jämt och har alltid nära till skratt och pussar. Han är dessutom nöjd med att hänga med på det mesta, såsom bilturer, handling, promenader och andra aktiviteter. Han gillar att hjälpa till med vardagssaker såsom att slänga blöjan själv, hjälpa till att plocka ur diskmaskinen och tvättmaskinen och han älskar att dammsuga!

Ligga och läsa i brorsans säng är också roligt!


Levi älskar att leka med Elliot och Elina och de är världens bästa storasyskon som alltid låter honom vara med! (Pappan däremot är inte världens bästa fotograf. )


Levi pratar inte så mycket, men pekar desto mer. Han kan härma bilen och han älskar katter. Levi sover gott på nätterna för det mesta och är lätthanterlig på alla sätt, förutom att han är en sann klättrare (ett pappa-drag skulle jag vilja påstå). Han har precis kommit på hur man klättrar upp på soffans ryggstöd, vilket inte ger många minuters sinnesfrid på dagarna.

Vi har haft en helt underbar helg utan allt för många måsten! På lördagen åt vi nybakt bröd till frukost och njöt i fulla drag med tända ljus!


En gosig sjuåring.


Kreativa barnen byggde torn av toalettrullar. Väldigt roligt!


Några måsten hann vi med förstås och bland annat fick Per och Levi ny frisyr. Fin va?


Idag har vi hunnit med att vara ute i det härliga vädret! Farmor har också varit förbi och hon hade köpt skridskor till mig. Så oväntat och väldigt snällt!!

Kommentarer

Populära inlägg