Vårkänslor!

Vet ni om att jag blir smått manisk på våren? Jag vet i och för sig inte riktigt om det är vår än, men det känns så! Solen lyser, det droppar från taken och vi glömmer att köpa tösalt så om ni vill hälsa på så är det med livet som insats!

I alla fall vill jag att något ska hända! Den här våren har vi redan nästan hunnit köpa ett hus, med betoning på nästan. Vi ändrade oss samma dag som kontraktskrivningen och det lämnade mig förstås i något av en antiklimaxstämning (som i och för sig lindrades något av den influensa jag fick samtidigt). Men nu måste det hända något annat! Jag har redan hunnit påbörja den (v)årliga garderobsrensningen, städat ur lådorna i köket och fixat fint i tvättstugan och så har jag tapetseringsprojekt som bara väntar på att förverkligas. Så vill ni ha lite action alternativt känner er hantverksivriga är ni varmt välkomna hit!



Idag, när vi alla äntligen är feberfria, har jag och barnen hunnit vara till biblioteket, ätit lunch på stan (tvivelaktigt att kalla Knivsta för stan?), varit på leksaksaffären och barnklädesaffären, varit in till frisören och bokat en tid samt handlat på Ica Kniven. Vad ska vi göra nu? :-)

Kommentarer

Populära inlägg