En uppdatering

Igår begravde vi Ture. Det var en fin begravning, men tomrummet efter en älskad människa är stort. Att aldrig mer få prata med någon som alltid funnits är en jobbig tanke. Det var i alla fall väldigt trevligt att få träffa släkten igen. Jag trivs fantastiskt bra här där vi bor och har egentligen aldrig värst stor lust att flytta "hem" igen, men det är en stor förlust att inte bo nära sin släkt. Särskilt när den är så fin som min. :-) Jag och Per åkte upp över dagen och lämnade barnen i farmors, Björns, farfars och Evas vård. Vi har mycket kompetenta barnvakter som till och med städat åt oss. Vi har legat lite efter på hushållsfronten i och med att även jag blev sjuk i början av veckan och vi är våra fina barnvakter evigt tacksamma! Tur att vi har Pers släkt på nära håll. Ärligt talat känns den lite som min släkt också.
 
Nu när det ändå är så fint i vårt kök tänkte jag visa upp det! Det enda jag har plockat bort (förutom lite lösa papper) är diskstället. En duk brukar vi ha på bordet också, men den fick "lite" nyponsoppa över sig och ligger i tvätten.

 

Hallen är också representabel, så den kan jag också visa. Per har monterat ihop garderoben som har allt man kan önska sig. :-) En fix färdig sightseeing får ni väl när ni kommer och hälsar på istället. ;-)

Kommentarer

Populära inlägg