Då och nu

Ibland ägnar jag (och inte bara jag, utan det är nog rätt vanligt förekommande) en massa tid åt att jämföra hur saker och ting förhöll sig förut och undrar grubbla på huruvida det är sämre som det fungerar nu. Till exempel med barn och deras tevespelande (Wii U, X-box, Ipad, Iphone, Nintendo 3DS etc.). Jag spelade uppenbarligen inte lika mycket tevespel eftersom att utbudet var avsevärt mindre när jag var liten, men måste det för den sakens skull innebära att det är dåligt för barnen? Så länge de gör annat också så kan det väl till och med vara så att de lär sig saker på kuppen? (Engelska och logiskt tänkande om inte annat.) Och de har ju kul! Vad är det jag är så rädd för då? Att de någon gång kommer att komma till mig i vuxen ålder och anklaga mig för att ha berövat dem deras barndom och bara tillhandahållit tevespel utan att verkligen leka med dem istället. Kanske det.

Kommentarer

Populära inlägg