Vips!

Jag tycker att man knappt hinner blinka och sedan är sommaren slut. De gula löven breder ut sig över gräsmattan och gör att det känns som höst. (Igår var det i och för sig 30 grader varmt och då kan det hända att jag i ett oöverlagt ögonblick önskade mig lite höst och kyla.)

Maud och Fredric åkte hem i fredags efter en supermysig vecka här! Maud är världens snällaste och hjälpte mig att putsa fönster (i hällregn) förutom att både hon och Fredric är riktiga hejare på att underhålla mina barn. Ni är alltid välkomna till oss! <3 p="">
Igår hade vi en jättemysig eftermiddag och kväll i goda vänners sällskap! Vi hann bland annat avhandla Turkietresor, drinktips (ska provas å det snaraste!) som bilaffärer (såväl bra som mindre bra...). Barnen lekte pirater och underhöll troligen hela grannskapet.

Idag har vi varit och badat på förmiddagen. Jag gjorde pytt i panna på resterna från igår som vi tog med i mattermos och åt på stranden. Supermysigt! Varför är mat så mycket godare utomhus? Man måste äta med mer än smaksinnet tror jag!

Imorgon ska jag jobba, men än är det lite mjukstart eftersom jag är ledig onsdag till fredag denna vecka. :-) Elina ska skolas in på fritids onsdag och torsdag vilket hon ser fram emot med skräckblandad förtjusning. Levi säger att han längtar till dagis vilket ju låter lovande. Elliot vill inte börja skolan. Som tur är har vi en Turkietvecka att se fram emot i september. Men vips - snart är det vinter ska ni se! 

Kommentarer

Populära inlägg