Måndag

Måndag är en jobbig dag som mentalt börjar redan söndag. I alla fall för mig. Denna vecka inbegriper dock inga resor (vad jag vet än så länge) vilket är skönt!

Nu när jag tränat och ätat nyttigt i ytterligare några dagar börjar jag gilla det. Igår tränade jag på crosstrainer i 10 min, styrketräning 20 min och löpträning ute (absolut alldeles underbart!) 30 min. Nu börjar det ta sig! Tänk om mina benhinnor klarade att springa ute på asfalt alltid. Det vore toppen, för då slapp jag exempevis den galet tråkiga spinningen. Men väldigt sällan funkar ju finfint och ibland får man helt enkelt vara glad över det lilla.

Elliot skulle på casting för nästa julkalender (den 2014 alltså) inne i Stockholm igår och vi packade ihop oss allihopa och tog bilen dit. Tyvärr var kön oändlig och tack och lov så oändlig att inte ens Elliot ville stå i den i flera timmar. Istället blev det lunch på Jensens Böfhus. Väldigt mysigt, förutom att Per bad om en mediumstekt biff (och det gjorde jag också och min var perfekt) som tyvärr var helt genomstekt och seg, lämnade in den och fick en som knappt var stekt alls. Han orkade inte klaga en gång till (vi andra hade förstås ätit klart för länge sedan) och den stackars servitrisen blev lite förtvivlad när han knappt åt av maten alls.

Men nu är det som sagt måndag och dags att dra igång arbetsveckan!

Kommentarer

Populära inlägg