Tråkigt!

Hur kan det vara så tråkigt att leva helt nyttigt? Om jag var tvungen att göra det varje dag hela livet skulle jag antagligen leva längre, men inte så mycket längre att det uppväger hur trevligt jag tycker det är med riktigt god (onyttig) mat och godis. Och tänk om jag skulle dö av en bilolycka hips vips när jag var 42 år, då fick jag inte ens leva längre än genomsnittet. Det finns alltså många anledningar att äta onyttigt. :-) Ska börja med det snart igen. Men först några (en massa) dagar till av nyttig (tråkig) mat och galet hård träning. Jag har sådan träningsvärk att jag troligtvis skulle kunna rita upp en hyfsat bra karta över kroppens (särskilt de stackars benens) muskler, bara för att jag känner av dom så tydligt.

Igår köpte vi mer skor. Inte för att vi borde behöva det med tanke på att vi nyss inhandlade en mindre skoaffär i Turkiet, men nu var det alltså vinterskor som inhandlades. Elliot och jag har numera samma skostorlek. Holy Moses! Per, som bäst behövde skor, hittade inga i rätt storlek medan jag, som kanske minst av alla jag vet behöver fler skor, hittade två par. Och så fick barnen varsina av farmor. Och Elina, som absolut inte heller behöver fler skor, fick ett extra par. Ologiskt men kul för mig. Och Elina. :-)

Nä, nu ska jag dra och hämta barnen för att åka vidare till förskolans Piratskeppslopp. Stackars stackars mina ben.

Kommentarer

Populära inlägg