7-årskalas!

Jag har helt slutat att fotografera med den "riktiga" kameran. Alla bilder jag tar tar jag med Iphonen. Kalla mig gärna lat. Kvaliteten blir visserligen därefter, men nu när jag jämför med de bilder Per har tagit (på uppmaning av mig) med den "riktiga" kameran så inser jag att Iphonen är guld värd. Slutklagat, här kommer bilder från Elinas 7-årsdag och släktkalaset.

7-årsdagen var en tisdag och vi samordnade oss så att hela familjen kunde vara med och fira den stora damen på morgonen. Det här året sov hon inte räv, utan sov på riktigt när vi kom upp med sång, paket och frukost på sängen. (Elliots säng, där hon krupit ner när hon var mörkrädd.)


Levi ville mycket gärna både fylla år och hjälpa till att öppna paket.


Mackor med gurkhjärtan var uppskattat!


Släktkalaset var i lördags och vi blev 16 personer! Per var grillmästare och grillade hamburgare i det något, för årstiden, ovanligt fina vårvädret. I år var även min släkt representerad i form av min kusin Matilda och hennes Marcus. Elina blev lite generad av skönsången. :-)


Men sen blåste hon ut alla ljusen på en gång! 


Elina blev otroligt glad över sina skidor som hon fick av hela släkten, men tyvärr får vi vänta något med att inviga dessa eftersom gräsmattan är grön. En resa till Piteå är dock bokad. 

På söndag är det barnkalas på Leos lekland!

Kommentarer

Populära inlägg