Små konversationer...

Älskar mina barn och våra konversationer!

Ett litet urval...

Elina svarade i telefon igår (det var ju hennes födelsedag) och säger till mig: "Mamma, jag tror det är någon från ditt jobb." Jag går och tar telefonen och personen presenterar sig: "Hej, mitt namn är Emilio och jag jobbar inte på ditt jobb." Jag får förklara att min närmaste kollega heter Emilia. :-)

Levi en kväll när vi skulle sova: "Kommer det en dinosaurie dödar vi den mamma!". Ok, får det Levi att somna bättre så går jag med på det. :-)

Jag var irriterad över att julklappen från jobbet inte levererats ännu. Elina försökte muntra upp mig: "Kommer den nu blir det ju en jättebra för tidig födelsedagspresent istället!" Mitt positiva lilla gull!

Elliot sa till Elina när hon hade klippt sig: "Vad fin du blev. Du ser mycket äldre ut. Visste man inte bättre skulle man kunna tro att du var en trea." Oh, en trea! Vilken komplimang. :-D



Kommentarer

Populära inlägg