En dag i matens tecken

Idag har jag haft en anti-bantardag. Det började med fantastisk mat hos mormor som jag åt dubbla portioner av och en absolut fantastisk efterrätt bestående av hembakta rån, glass, grädde och hjortron. Dessutom i gott sällskap av Maud och Fredrik.

Därifrån åkte vi vidare till fika hos morfar och Gunhild. Morfar tvingade Gunhild att laga blodpalt till mig inför våra två tidigare  hälsa-på-försök, men denna gång drabbades han av någon slags skrockfullhet så när vi nu väl kom blev vi utan palt. 

Fast det var egentligen inte helt sant, för mamma hade sparat palt i frysen så jag fick proppa i mig ett par när vi kom hem, mätthet till trots.

På kvällen kom Emil och Julia förbi, men då lyckades jag i alla fall med konststycket att inte sympatifika.

2 kg tyngre (minst) åker vi till Linda och Ralf imorgon efter lunch och sen hem till resten av familjen Bergstrand. Som jag längtar efter mina stora prickiga barn!!


Kommentarer

Populära inlägg