Lite mer Parisbilder!

Jag och min älskade dotter hade faktiskt en riktigt härlig Parisresa. Det känner jag i hela kroppen när jag ser bilderna. Ändå är jag grymt nöjd med att vara hemma i Sverige!

Vi hade ett superlyxigt hotell som jag inte kommer ihåg namnet på. Vi hade t ex egen diskmaskin på rummet. :-) 

 Vi hade nära till tåget och här är vi på tåget på väg in till Paris1

Vi klev ut vid Triumfbågen som tyvärr (eller kanske tur för den) var under renovering. Elina poserar glatt uppe i en lyktstolpe.

Vi tog en cykeltaxi till Eiffeltornet.

Både jag och Elina blev lika upphetsade när vi kunde skymta Eiffeltornet från taxin!

En snäll dam tog kort på oss!

Elina bar ett helt torn på sina axlar...

Vi hade G O T T om tid att begrunda Eiffeltornet underifrån. Vi stod i biljettkö i ca 1,5 timmar och huttrade under tornet.

Det gick så långt att vi i princip blev g a l n a !

När vi väl kom upp begrundade vi utsikten både länge och väl.

En älskling!

 Åh! Louvren! 

Elina fick föreviga min vistelse där med ett kort.

Bara takmålningarna var värda ett besök där!

 Helt fantastiska tavlor. Eftersom alla skyltar var på franska (och min franska är mer än begränsad) så vet jag inte så mycket annat än att det var imponerande! Någon guidad tur var det liksom inte tu tal om, då damen med stort D inte är något vidare konstintresserad.

Elina tyckte att Mona Lisa var liten. Jag tyckte hon var så långt borta. Och surrealistisk.

Vad är detta för tavla? Helt underbar (och STOR)!

Det var hett i utgången. 




Kommentarer

Populära inlägg