En städgalnings dagbok

Jag är en människa som väntar på inspiration. Jag vet att den kommer med jämna mellanrum och då passar jag verkligen på att ta tillvara på den. Det är så mycket tråkigare att agera utan inspiration och jag beundrar verkligen folk som klarar av det. Det är städinspirationen jag pratar om och nu har den hållit i sig i nästan två veckor vilket innebär att jag (vi - för jag drabbar även andra i vår familj) har:
- Sorterat 1,5 års papper
- Gått igenom samtliga ytterkläder inför hösten och tvättat upp allt som ska tvättas
- Städat hela nedervåningen grundligt
- Gjort matplanering (nyttig och god mat!) och respektive inköp
- Ordnat med alla barns aktiviteter (Elina - ridning, Elliot - badminton och Levi - simlekis)
- Påbörjat utrensning av barnens garderob (Elina måste ha växt typ en meter på sistone, har redan lagt bort 6 (!) par byxor
- Sorterat i förråd

Förutom detta har vi haft en fantastisk riddag med Emma och Ellen. Bildbevis kommer senare. Mest hästbitna blev nog jag och Levi. :-)

Kommentarer

Populära inlägg