En fin helg

Ett ärende på jobbet fick mig så ur balans att jag trodde att hela helgen skulle bli förstörd. Efter en AW med min bästa Emilia i torsdags med möjlighet att diskutera försäkringskassebedömningar (oj, vilken rolig AW, fast det var det ändå) så kändes det bättre och helgen blev till slut väldigt fin!

I fredags var jag och Levi först hos farmor och Björn och åt lunch och plockade 1 kg plommon som Per (!!!) kokade kräm på. Sedan åkte jag och Levi till simskolan och oj, vad han är duktig! Fortsätter han så här så kan han nog simma när som helst!

På lördagen åkte vi på jippo på Ica Kniven. För en icke-förälder inser jag att det nog låter som det kanske tråkigaste man kan göra, men jag tyckte verkligen att det var fint ordnat. Det fanns gratis korv och festis till alla barn och vuxna fick betala valfri summa som skänktes till något välgörande ändamål som jag har lyckats förtränga. Det var också tipspromenad med goodiebag, det var ansiktsmålning och skjuta mål i hål, hopptorn, glassgubbe och andra roligheter.




















När barnen fått sitt roliga åkte vi till Gränby Centrum och handlade lite och åt indisk mat. Mums!

Igår var det jättefint väder och då cyklade/joggade vi till spåret. Jag och Levi provade en variant av tandemcykel och det var riktigt roligt! Efter en vinglig inledning gick det som på räls och detta måste vi göra oftare! Vi köpte den begagnat och det måste vara årets fynd!


Alla sprang vi spåret (2,1 km) - även Levi! Så duktiga. Jag, Elina och Per sprang till och med ett extra varv. Sedan fikade vi kvarblivna muffinsar från en tidigare försäljning och såg "Mamma Mia". Allt man kan önska sig av en härlig helg!

Kommentarer

Populära inlägg