This too shall pass

Ett av mina favorituttryck är "This too shall pass". Lätt att applicera på det mesta: storhandling med gallskrikande barn, magsjukor, förlossningar, dödsögonblicket och i detta specifika fall - värken i mina bröstmuskler. Den är avsevärd. Jag känner det ungefär som att någon har försökt köra över mig.

Och vad har orsakat denna mån tro? Jo, en massage. Provade en en-timmes-massage hos en naprapatstudent. Inget jag kan rekommendera. Stundvis var det skönt, men idag är det förfärligt. Och till råga på allt fick jag innan massagen klä av mig och bara stå i bara underkläderna på överkroppen medan hon studerade min hållning från olika vinklar. "Står du verkligen avslappnat?" "Nej, jag har liiite problem att göra det i bara underkläderna, men jag försöker."

Hon sa att när man sitter vid skrivbord får man oproportionerligt starka bröstmuskler i förhållande till ryggmuskler och därmed dålig hållning som orsakar spänningar i axlarna. Och sådana har jag ju gott om. Boten = massage och stretch av bröstmusklerna och kom ihåg att räta på ryggen. Och jag provar gärna om det innebär att jag slipper huvudvärken jag ofta dras med. Men priset är tydligen denna otroliga muskelvärk.

Känns ungefär som det här ser ut.

Kommentarer

Populära inlägg