I evighet. Amen.

Jag är ledig fredagar. En överdådig lyx som vi unnar oss.

Men jag brukar också passa på att boka in saker på fredagar. Denna fredag var det rutbyte på lillbilen, tandläkaren med Elina och en målare på besök för offert. 

Ganska ofta i mitt liv blir verkligheten aningen annorlunda än planen, så även idag. Alla barnen har feber (man får vara glad när de samkör sina sjukdomsperioder) och således fick vi avboka tandläkaren. Målaren fick hålla sig utomhus (synd att det var -21 grader bara). Per åkte till Ryds bilglas, för rutan måste bytas före bilbesiktningen och vi har redan avbokat ett rutbyte (när jag blev påkörd och bilen fick bo på verkstad i två månader). 

Sedan var jag så illa tvungen att hämta bilen, för Per hade ett jobbmöte mellan 15-16 och Ryds stängde kl 16. Så med svår ångest över att lämna tre sjuka barn ensamma i 45 minuter raceade jag iväg. Det lilla Levi-gullet gillade det inte, men gick med på att bäddas ner i vår säng med Elliot. På hemvägen fick jag världens finaste SMS:


Och återigen insåg jag att kärleken till barnen är störst av allt och kommer att vara i evigheters evighet. Amen. 

Nu har jag krupit ner hos den minsta och skruttigaste ungen och har inga fler planer för idag.

Kommentarer

Populära inlägg