Nu är glada julen slut, slut, slut...

Idag är jag ypperligt glad över att jag slipper göra om igår. Igår var det släktkalas för ett litet Levi-gull och det i sig var väldigt trevligt, men innan kalaset stressade jag som aldrig förr för att hinna klart med mat, städning och efterrätt.



Efter kalaset, när man är mätt och nöjd och har ett helt ton med uppröjningsarbete kvar, så bestämde jag och Per oss för att flytta ut "det sista" från sovrummet till förrådet. Vårt sovrum har alltså fungerat som förråd under tiden uteförrådet/carporten har expanderat till att bli ett gym, ett större förråd och ett garage. I måndags lämnade vi in de sista papprena till Knivsta kommun som (trumvirvel...) var supersnabba och beviljade slutbevis i onsdags!

I alla fall, för att göra en mycket lång historia åtminstone lite kortare, så satte vi igång och höll på ända tills vi var klara och nöjda. Och då var det dags att i sovrummet dammsuga, skura, dammtorka och sedan bära ner sängarna från övervåningen där vi sovit så länge, skruva ihop och hänga upp gardinerna igen. Och under tiden hann Elina spilla ut en 10-liters hink med smutsigt skurvatten i tvättstugan, och då blev det till att bära ut alla miljontals skor, skrapa ner vattnet i brunnen, dammsuga och skura hela tvättstugan. Och sedan var det bara uppröjningen efter kalaset kvar. Phu! Men nu är det fint igen!

Jag la mig samtidigt som barnen och känner mig därför som en ny människa idag tack-och-lov. För idag är glada julen slut och det var första dagen för barnen på fritids och dagis. Nu är det bara allt julpynt som ska ut ur huset så är jag nöjd.

Kommentarer

Populära inlägg