Man får vara nöjd

Det är bäst att jag skriver det medan jag menar det. Jag är nöjd. Jag är nöjd över att jag lever, att jag har min lilla/stora familj, att vi har roligt ihop, att jag kan träna, att jag inte är friskare än en (eller snarare flera) förkylning(ar), att jag har bra kondition, att jag har ett roligt jobb, att vi har det bra ekonomiskt, att mina släktingar verkar ha det bra, etc. Just idag är min nöjd-lista väldigt lång.

Jag är ofta otroligt självkritisk, men mitt nyårslöfte till mig själv var att vara lite snällare med mig själv. Att det får vara okej att även jag tycker att jag är okej. Och just idag fungerar det. Jag kan räkna upp många saker som jag tycker att jag kan göra bättre, men jag kan också välja att aktivt inte tänka på dem utan istället vara tacksam över det som är bra med mig, för det är också några saker. Och kanske, kanske kan jag föra över det till mina barn; det är okej att tycka att man duger som man är.

Men nu ska jag äta frukost och sätta igång med jobbet!

Kommentarer

Populära inlägg