Småbarnsförälder

Insåg precis att jag inte är någon småbarnsförälder längre. Det kräver nämligen att man har småbarn, vilket jag inte har. Men den här natten påminde mig om hur det var att vara småbarnsförälder. Levi har huggit mig med sina yxfötter 100 gånger minst (jag vet, han måste lära sig att sova hela nätterna i sitt rum) och när jag äntligen somnat stenhårt kom Elina ner och hade ont i magen. Skickade upp Per och försökte komma till ro igen och när jag slutligen gjorde det ringde min väckarklocka. God morgon.

Vabbar med Elina, som inte mår så dåligt längre, (har Levi hemma som bonus också eftersom jag idag inte kan jobba medan jag vabbar eftersom datorn är på jobbet) har stekt pannkakor (måste vara inne på min 10000:e stekta pannkaka vid det här laget - totalt alltså), klippt lite ogräs, men helst av allt vill jag bara sova lite till. Och så beundrar jag förstås huset som är färdigmålat. Vilken skillnad!

Före och efter


Kommentarer

Populära inlägg