Tacksam

I lördags när jag satt i Helga Trefaldighetskyrka och övade inför den vigselsång som inom kort skulle äga rum kom en man in i kyrkan. När jag sjungit klart började han prata med mig och det visade sig att han var en amerikan. "You have a beautiful voice, miss." började han och jag tackade allra ödmjukast. Då berättade han att när han kommit in i kyrkan hade han trott att jag satt uppe på en läktare och sjöng (jag satt egentligen bakom en pelare), men när han konstaterat att det inte fanns någon läktare i kyrkan hade han tänkt att rösten troligen kom från himlen, så vacker som den var.

Han hade faktiskt inte behövt säga någonting alls till mig, men istället tog han sig tid och förde över något från sitt hjärta till mitt. Jag tar det med mig och tänker att jag själv ska bli lite bättre på att berätta för människor, även sådana jag inte nödvändigtvis känner, när de berör mig på djupet.

Igår var det mors dag och det är en tacksam dag när man har tre barn. Elliot skrev ett litet kort till mig som också gick rakt in i hjärtat på mig. Han är inte en sådan som ofta säger vad han tänker, och när han väl gör det så blir det desto starkare. Han var dock  noga med att påpeka att jag inte fick lägga ut det på sociala medier. :-D Den diskussionen hade aldrig jag och min mamma när jag växte upp, stenåldersfödd som jag är.

Vi hade en mobilfri dag igår och det innebär att jag inte har just några bildbevis från den sköna brunchen och parkvistelsen vid Kaknästornet. Inte heller från morsdagstårtan hos Lena. Själv längtar jag alltid lite extra efter min mamma på mors dag, men vi fick nöja oss med ett telefonsamtal.

Kommentarer

Populära inlägg