Att hinna allt

Finns det någon som hinner allt? Jag tänker att om jag var ensamstående och bodde i en etta så skulle jag hinna allt. Men det gör jag inte. Vi är fem i familjen och alla har aktiviteter, vi har ett stort hus, pendlar till våra arbeten, har en stuga, 250 ton tvätt i veckan, lika mycket mat som ska lagas, städning som aldrig blir klar + 75 pågående projekt som vi aldrig sjösätter alternativt blir klara med. Trots höga ambitioner så hinner vi inte med allt. Eller så väljer vi att inte hinna med allt för då skulle vi inte hinna med varandra. Jag väljer alla gånger i veckan lite skit i hörnen om det innebär att jag får mycket gos.

Men den här helgen kommer att gå till historien som helgen när vi hann as-mycket! Vi har dammtorkat hela huset, putsat fönstrena, rengjort toan grundligt med ångtvätten, tvättat, storhandlat, varit på Granö hela lördagen och barnen har hunnit vara med en massa kompisar. Jag har dessutom hunnit läsa en hel bok och träna! Det ni! Jag känner mig som super-woman och nu ska jag och Levi gå på en Pokenad!

Vi hittade också en 3 cm stor geting inne!!!

Kommentarer

Populära inlägg